|
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1797 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Konspekt ten jest przeznaczony na zajęcia integracyjne zgrupą dzieci w młodszym wieku szkolnym. Z racji zajmowanego stanowiska, wykorzystuję go w świetlicy szkolnej celem wzajemnego poznania się.
Temat : Poznajmy się
Cel ogólny: Wzajemne poznanie się uczestników i prowadzącego
Cele operacyjne:
- dziecko potrafi słuchać innych
- umie włączyć się do wspólnej, zgodnej zabawy
- nawiązuje kontakt z grupą
- umie wypowiadać się na dany temat
Metody pracy z grupą:
- słowna
- zabawy integracyjne
- zabawa ruchowa
Formy:
- zbiorowa
- w małych grupach
Środki dydaktyczne:
Przebieg zajęć:
- Powitanie dzieci, zaproszenie do zajęcia miejsc w kręgu.
- Krótka rozmowa na temat grupy świetlicowej, o szkole, jak dzieci się w niej czują, zapoznanie z zasadami współpracy w grupie.
- Zabawa integracyjna POZNAJEMY SWOJE IMIONA - uczestnicy, podając sobie kolejno maskotkę, przedstawiają się: Nazywam się..., następna osoba mówi: Nazywam się ..., a to jest... i powtarza imię poprzednika.
- WYWIAD Z GWIAZDĄ - każde dziecko czuje się w roli gwiazdy, któremu inni uczestnicy zadają pytania chcąc jak najwięcej się o nim dowiedzieć, np. czym się interesujesz?, w co najbardziej lubisz się bawić?, itp
- Zabawa ruchowa ZAPRASZAM DO ŚRODKA DZIECI, KTÓRE.. Dzieci siedzą w kręgu na krzesłach. Nauczyciel stoi w środku i zadaje pytanie: np. kto lubi lody, kto ma na sobie coś niebieskiego, kto lubi czytać książki itp. Osoby, które odpowiedziały twierdząco wstają i tak jak osoba prowadząca, próbują zajęć inne miejsce. Komu się to nie uda następny zadaje pytanie.
- Masażyk relaksacyjny do wiersza PLACEK. Dzieci dobierają się parami (nauczyciel pomaga również te pary znaleźć). Jedno dziecko kładzie się na dywanie na brzuchu, drugie siada tuż obok niego i masuje jego plecy naśladując czynności w wierszu. Potem dzieci zamieniają się.
Babcia placek ugniatała,
wyciskała, wałkowała.
Raz na prawo, raz na lewo,
potem trochę w przód i w tył,
żeby placek dobry był.
Cicho..cicho..placek rośnie
w ciepłym piecu u babuli.
A gdy będzie upieczony,
każdy brzuszek zadowoli.
- Buźki - zadaniem dzieci jest ustawienie się przy buźce, która symbolizuje ich nastrój w danej chwili.
- Podziękowanie dzieciom za udział w zajęciach.
Małgorzata Namsołek nauczyciel świetlicy w szkole podstawowej
|
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|